Estados físicos y sensaciones
Leerdoelen:
- Expresar necesidades básicas. (Basisbehoeften uiten.)
- Describe tu estado físico. (Vertel hoe je je voelt.)
- El participio pasado como adjetivo (Het voltooid deelwoord als bijvoeglijk naamwoord)
- La siesta: descanso y bienestar en España (De siësta: rust en welzijn in Spanje)
Leermodule 4 (A1): Describir objetos y personas. (Objecten en mensen beschrijven)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 60 minuten
Luistermateriaal
Video, audio, oefeningen en werkbladen beschikbaar.
A1.29.1 Diálogo: Después del Gimnasio
A1.29.1 Na de sportschool
Ana y Pedro hablan de cómo se sienten después de ir al gimnasio.
(Ana en Pedro praten over hoe ze zich voelen na het gaan naar de sportschool.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.29.2 Gramática: El participio pasado como adjetivo
A1.29.2 Het voltooid deelwoord als bijvoeglijk naamwoord
(Het voltooid deelwoord kan in sommige contexten de functie van bijvoeglijk naamwoord hebben.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.29.3 Cuento corto: Ser consciente del cuerpo
A1.29.3 Bewust zijn van het lichaam
Una breve historia sobre la importancia de la conciencia corporal en un día laboral.
(Een kort verhaal over het belang van lichaamsbewustzijn op een werkdag.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.29.4 Cultura: La siesta: descanso y bienestar en España
A1.29.4 De siësta: rust en welzijn in Spanje
Descubre la tradición de la siesta en España y su impacto positivo en el cuerpo y la mente.
(Ontdek de traditie van de siësta in Spanje en de positieve impact op het lichaam en de geest.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 10 minuten