Colores
Leerdoelen:
- Nombres de colores básicos y compuestos (Basis- en samengestelde kleurnamen)
- Describiendo objetos (Objecten beschrijven)
- Expresar gustos y disgustos (Het uiten van voorkeuren en afkeuren)
- Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta (Uitdrukken van voorkeuren en afkeuren: ik vind het (niet) leuk)
- Colores de España: La bandera española (Kleuren van Spanje: De Spaanse vlag)
Leermodule 4 (A1): Describir objetos y personas. (Objecten en mensen beschrijven)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 60 minuten
Luistermateriaal
Video, audio, oefeningen en werkbladen beschikbaar.
A1.24.1 Diálogo: ¿Qué colores te gustan?
A1.24.1 Welke kleuren vind jij leuk?
Ana y Pedro hablan de los colores que les gustan.
(Ana en Pedro praten over de kleuren die ze leuk vinden.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.24.2 Gramática: Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta
A1.24.2 Uitdrukken van voorkeuren en afkeuren: ik vind het (niet) leuk
(We leren uit te drukken wat we leuk en niet leuk vinden door het werkwoord 'gustar' te gebruiken.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.24.3 Cuento corto: Ana, Javier y los colores
A1.24.3 Ana, Javier en de kleuren
Aprendemos los colores describiendo a Ana y a Javier.
(We leren de kleuren door Ana en Javier te beschrijven.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten
A1.24.4 Cultura: Colores de España: La bandera española
A1.24.4 Kleuren van Spanje: De Spaanse vlag
La bandera de España y de las diferentes regiones de España son muy importante en la cultura española.
(De vlag van Spanje en van de verschillende regio's van Spanje zijn erg belangrijk in de Spaanse cultuur.)
Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 10 minuten