Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten

Audio en video

Gesprek

1. Ana: Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la recepción? (Hallo, hoe gaat het? Kunt u me vertellen waar de receptie is?) Show
2. Recepcionista: ¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación reservada? (Hallo! Natuurlijk, het is achterin, aan de linkerkant. Heeft u al een gereserveerde kamer?) Show
3. Ana: No, tengo problemas con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible? (Nee, ik heb problemen met mijn mobiel, ik zou graag een kamer met uitzicht op de Sagrada Familia willen reserveren. Is dat mogelijk?) Show
4. Recepcionista: Perfecto, ven conmigo y voy a comprobarlo. Sí, tenemos una, ¿quiere registrarse? (Perfect, kom met me mee en ik ga het controleren. Ja, we hebben er een, wilt u zich registreren?) Show
5. Ana: ¡Qué bien! Sí, ¿puedo hacer el check-in ahora? (Wat goed! Ja, kan ik nu check-in doen?) Show
6. Recepcionista: Claro, sólo necesito tu pasaporte y una tarjeta para la llave. (Natuurlijk, ik heb alleen je paspoort en een kaart nodig voor de sleutel.) Show
7. Ana: Aquí está. ¿Me podrías dar una llave extra para mi compañero? (Hier is het. Zou je me een extra sleutel voor mijn partner kunnen geven?) Show
8. Recepcionista: Lo siento, pero sólo tenemos una por habitación. (Het spijt me, maar we hebben er slechts één per kamer.) Show
9. Ana: Está bien, vamos a encontrar una solución. (Dat is goed, we gaan een oplossing vinden.) Show
10. Recepcionista: ¡Perfecto! Pues, si tiene más preguntas... (Perfect, als u nog vragen heeft...) Show
11. Ana: ¿A qué hora es el check-out mañana? (Hoe laat is de check-out morgen?) Show
12. Recepcionista: El check-out es a las doce del mediodía. (Het check-out is om twaalf uur 's middags.) Show
13. Ana: ¡Gracias! Has sido muy amable. (Dank je! Je bent erg vriendelijk geweest.) Show

Oefening 1: Discussievragen

Instructie: Bespreek de vragen nadat je naar de audio hebt geluisterd of de tekst hebt gelezen.

  1. ¿Dónde está la recepción en el hotel?
  2. Waar is de receptie in het hotel?
  3. ¿Que necesita el recepcionista para hacer el check-in?
  4. Wat heeft de receptionist nodig om in te checken?
  5. ¿A qué hora es el check-out?
  6. Hoe laat is de check-out?
  7. ¿Has reservado alguna vez una habitación con vista a un lugar famoso?
  8. Heb je ooit een kamer geboekt met uitzicht op een beroemde plek?

Oefening 2: Vul de open plekken in en maak de zinnen af

Instructie: Vul het juiste woord in.

Toon vertaling Toon antwoorden

check-out, reservada, amable, problemas, recepción

1.
¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación ...?
(Hallo! Natuurlijk, het is achterin, aan de linkerkant. Heeft u al een kamer gereserveerd?)
2.
¡Gracias! Has sido muy ....
(Dank je! Je bent erg vriendelijk geweest.)
3.
Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la ...?
(Hallo, hoe gaat het? Kunt u mij vertellen waar de receptie is?)
4.
No, tengo ... con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible?
(Nee, ik heb problemen met mijn mobiel, ik zou graag een kamer met uitzicht op de Sagrada Familia willen reserveren. Is dat mogelijk?)
5.
¿A qué hora es el ... mañana?
(Hoe laat is de check-out morgen?)

Oefening 3: Orden de tekst

Instructie: Nummeer de zinnen in de juiste volgorde en lees hardop voor.

Toon vertaling
2
... ¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación reservada?
(Hallo! Natuurlijk, het is achterin, aan de linkerkant. Heeft u al een kamer gereserveerd?)
9
... Está bien, vamos a encontrar una solución.
(Oké, we gaan een oplossing vinden.)
11
... ¿A qué hora es el check-out mañana?
(Hoe laat is de check-out morgen?)
6
... Claro, sólo necesito tu pasaporte y una tarjeta para la llave.
(Natuurlijk, ik heb alleen je paspoort en een kaart voor de sleutel nodig.)
3
... No, tengo problemas con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible?
(Nee, ik heb problemen met mijn mobiel, ik zou graag een kamer met uitzicht op de Sagrada Familia willen reserveren. Is dat mogelijk?)
1
1 Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la recepción?
(Hallo, hoe gaat het? Kunt u mij vertellen waar de receptie is?)
13
13 ¡Gracias! Has sido muy amable.
(Dank je! Je bent erg vriendelijk geweest.)
12
... El check-out es a las doce del mediodía.
(De check-out is om twaalf uur 's middags.)
10
... ¡Perfecto! Pues, si tiene más preguntas...
(Perfect, als u nog vragen heeft...)
7
... Aquí está. ¿Me podrías dar una llave extra para mi compañero?
(Hier is het. Zou je me een extra sleutel kunnen geven voor mijn partner?)
5
... ¡Qué bien! Sí, ¿puedo hacer el check-in ahora?
(Wat goed! Ja, kan ik nu inchecken?)
8
... Lo siento, pero sólo tenemos una por habitación.
(Het spijt me, maar we hebben er slechts één per kamer.)
4
... Perfecto, ven conmigo y voy a comprobarlo. Sí, tenemos una, ¿quiere registrarse?
(Perfect, kom met mij mee en ik ga het controleren. Ja, we hebben er een, wilt u zich inschrijven?)