Ana en Pedro checken in bij het hotel

Een kort dialoog tussen Pedro en Ana bij de receptie van een hotel.

Diálogo: Ana y Pedro hacen el check in en el hotel

Un diálogo corto entre Pedro y Ana en la recepción de un hotel.

 Ana en Pedro checken in bij het hotel

A2 Spaans

Niveau: A2

Module 1: Viajar: ¡A lo desconocido! (Reizen: op avontuur!)

Les 6: En el hotel (Op hotel)

Richtlijnen tijdens het lesgeven +/- 15 minuten

Audio en video

Gesprek

1. Pedro: ¿Has hecho el check in ya? (Heb je ingecheckt al?)
2. Ana: Sí, he hecho el check in en la recepción. (Ja, ik heb ingecheckt bij de receptie.)
3. Pedro: ¿La recepción está en la entrada o salida? (Is de receptie bij de ingang of uitgang?)
4. Ana: Está en la entrada del hotel. (Het is bij de ingang van het hotel.)
5. Pedro: Yo también quiero registrarme ahora. (Ik wil me nu ook registreren.)
6. Ana: ¡Qué bien! El servicio es bueno. (Wat goed! De service is goed.)
7. Pedro: ¿Y los trabajadores son amables? (En zijn de werknemers vriendelijk?)
8. Ana: Sí, son muy amables. El recepcionista te va a dar las llaves. ¡No las pierdas! (Ja, ze zijn erg vriendelijk. De receptionist gaat je de sleutels geven. Verlies ze niet!)
9. Pedro: Perfecto. Voy a descansar un poco y luego podemos ir a pasear. (Perfect. Ik ga een beetje uitrusten en dan kunnen we gaan wandelen.)
10. Ana: Sí, me parece bien. No olvides hacer el check out mañana. (Ja, dat lijkt me goed. Vergeet morgen niet uit te checken.)

Oefening 1: Discussievragen

Instructie: Bespreek de vragen nadat je naar de audio hebt geluisterd of de tekst hebt gelezen.

  1. ¿Quién hace el check in primero?
  2. Wie checkt er eerst in?
  3. ¿Qué planes tienen Ana y Pedro después de hacer el check in?
  4. Welke plannen hebben Ana en Pedro na het inchecken?
  5. ¿Cuándo tienen que hacer el check out?
  6. Wanneer moeten ze uitchecken?
  7. ¿Para ti es importante un buen servicio cuando estás de vacaciones en un hotel?
  8. Is een goede service voor jou belangrijk als je op vakantie in een hotel bent?

Oefening 2:

Instructie: Vul het juiste woord in.

Toon vertaling Toon antwoorden

registrarme, Has hecho el check in, recepción, entrada, salida

1.
¿ ya?
(Heb je al ingecheckt?)
2.
Sí, he hecho el check in en la .
(Ja, ik heb ingecheckt bij de receptie.)
3.
¿La recepción está en la entrada o ?
(Is de receptie bij de ingang of de uitgang?)
4.
Está en la del hotel.
(Het is bij de ingang van het hotel.)
5.
Yo también quiero ahora.
(Ik wil me nu ook registreren.)

Oefening 3: Orden de tekst

Instructie: Nummeer de zinnen in de juiste volgorde en lees hardop voor.

Toon vertaling
9
... Perfecto. Voy a descansar un poco y luego podemos ir a pasear.
(Perfect. Ik ga even rusten en dan kunnen we gaan wandelen.)
7
... ¿Y los trabajadores son amables?
(En zijn de werknemers vriendelijk?)
6
... ¡Qué bien! El servicio es bueno.
(Wat goed! De service is prima.)
4
... Está en la entrada del hotel.
(Het is bij de ingang van het hotel.)
2
... Sí, he hecho el check in en la recepción.
(Ja, ik heb ingecheckt bij de receptie.)
1
1 ¿Has hecho el check in ya?
(Heb je al ingecheckt?)
3
... ¿La recepción está en la entrada o salida?
(Is de receptie bij de ingang of de uitgang?)
5
... Yo también quiero registrarme ahora.
(Ik wil me nu ook registreren.)
10
10 Sí, me parece bien. No olvides hacer el check out mañana.
(Ja, dat lijkt me goed. Vergeet morgen niet uit te checken.)
8
... Sí, son muy amables. El recepcionista te va a dar las llaves. ¡No las pierdas!
(Ja, ze zijn erg vriendelijk. De receptionist zal je de sleutels geven. Verlies ze niet!)